Menu

Logistyka | Biznes | Edukacja

"Ludzie wystarczająco szaleni by sądzić, że mogą zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają."

Jakich szefów chcemy (potrzebujemy)?

jakub.brandt

szefostwo

Kilka dni temu pisałem o tym, jacy powinni być pracownicy, aby dostać wymarzoną posadę, dlatego dziś zajmiemy się pracodawcami. Jaki powinien być szef, aby budować z pracownikami dobre relacje, a przy tym zachować autorytet?

1. Szef to pracownik, jak każdy inny- Znana sentencja mówi, że armia baranów, której przewodzi lew, zawsze będzie silniejsza od armii lwów, której przewodzi baran. Ten cytat znakomicie pasuje do świata biznesu. Szef jest pewnego rodzaju liderem firmy, dlatego musi dawać dobry przykład swoim podwładnym. Żaden pracodawca nie będzie się cieszył zbyt dużym szacunkiem, jeśli nie będzie zasuwał, jak każdy inny pracownik, od sprzątaczki po pracowników działu handlowego, czy produkcyjnego.

2. Motywator- Jedną z najlepszych rzeczy, jaką może zrobić szef dla swoich pracowników jest motywacja. Oderwij ich od pracy, zwołaj naradę, powiedz kilka inspirujących i motywacyjnych rzeczy, przedstaw plan biznesowy na najbliższe tygodnie, zrób to po to, aby mieli świadomość, że ich praca jest zauważalna, a za jakiś czas może być jeszcze bardziej widoczna i doceniona. Pracownik chce mieć jasno określony cel i przedstawiony plan, który jest do zrealizowania. Widząc to, będzie jeszcze bardziej zmotywowany do podejmowania takich działań, które pomogą w realizacji Twojej wizji.

3. Budujący relacje i potrafiący pochwalić- Najgorszy szef, to taki, który pół dnia siedzi w swoim gabinecie i zupełnie zatracający kontakt z podwładnymi. Pracodawca, z którym chce się pracować to taki, który porozmawia z każdym pracownikiem, wymieni opinie i poglądy, a przede wszystkim pochwali. Widzicie, jedną z najczęstszych przyczyn zwolnień z pracy jest brak pochwały za dobrze wykonane zadanie, a zatem szef musi szukać porozumienia ze swoimi podwładnymi poprzez pochwały i pokazywanie, że ich praca jest zauważalna i doceniana.

4. Sprawiedliwy, a nie dobry- Oczywiste jest, że pracownikom nie zawsze wszystko się uda, że zdarzą się gorsze dni i mniejsze, czy większe pomyłki. Mimo, że trzy powyższe punkty pokazywały, że najlepszy szef to tak zwany "równy gość", to ten punkt będzie swego rodzaju ich zaprzeczeniem. Oczywiście wszyscy chcemy mieć z pracodawcą jak najlepsze relacje, jednak przy takim szefie nadejdzie moment, że przestaniemy się rozwijać, ponieważ wszystko uchodziłoby nam na sucho, a przecież nie o to chodzi. Szef sprawiedliwy to osobowość, która mimo, że jest przyjazna, budująca relacje i świetnie motywująca, to jednocześnie potrafiąca się zdenerwować, wskazać popełniony błąd i wyciągnąć adekwatne konsekwencje.

5. Szef to też człowiek- Wielu pracowników (zwłaszcza w dużych przedsiębiorstwach), uważa swojego szefa za nienaruszalnego bossa, który nie ma słabych dni i który zawsze ma rację, a przecież to nieprawda! Szef to człowiek jak każdy inny, który chodzi po tej samej planecie, oddycha tym samym powietrzem i popełnia te same błędy. Najważniejsze, aby potrafił się do nich przyznać, ponieważ błąd to rzecz ludzka, nieludzkie jest nieprzyznanie się do niego. Szef, który umie przyznać się do błędu, bardzo dużo zyskuje w oczach swoich pracowników.

© Logistyka | Biznes | Edukacja
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci