Menu

Logistyka | Biznes | Edukacja

"Ludzie wystarczająco szaleni by sądzić, że mogą zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają."

Ze świata firmy logistycznej

jakub.brandt

wywiad

W ostatnich dniach miałem okazję gościć w podwarszawskiej firmie TRANS-TOK Logistics, aby jeszcze bliżej poznać procesy zachodzące w dużym przedsiębiorstwie logistycznym.

Firma istnieje od 20 lat i zajmuje się magazynowaniem, transportem drobnicowym oraz całopojazdowym, a na zamówienie klienta oferuje także szereg usług dodatkowych. Jej właścicielem jest Pan Dariusz Toczek. Bardzo się cieszę, ponieważ Dyrektor Logistyki, Pan Mirosław Jopa zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań związanych z funkcjonowaniem zakładu.

1. Jak wspomina Pan swoje początki w firmie? Czy trudno było zdobyć pierwsze zlecenia?

Gdy firma powstawała, zatrudnionych było bardzo mało pracowników. Nasza kadra składała się z kilku kierowców, kilku magazynierów oraz pracowników administracyjnych. Na dodatek zakład realizował tylko zlecenia krajowe, co nie stawiało naszego przedsiębiorstwa w najkorzystniejszym położeniu. Mimo to o nowe zlecenia nie było aż tak ciężko, jak mogłoby się wydawać, ponieważ w okolicy byliśmy jedyną firmą realizującą tego typu usługi. Szybko zdobyliśmy zaufanie naszych klientów.

2. Przedstawiciele jakich zawodów znajdują zatrudnienie w Państwa firmie?

Przede wszystkim są to logistycy, jednak nie ograniczamy się tylko do tego zawodu. Staramy się korzystać z doświadczenia pracowników posiadających również inne wykształcenia.

3. Czy myśli Pan o wybudowaniu oddziału firmy także poza Warszawą? Może nawet zagranicą?

Mniej więcej od 5 lat mam takie myśli. Być może za jakiś czas nasz zakład powstanie także w Trójmieście, na Górnym Śląsku lub w Poznaniu. W perspektywie kilku lat mam w planach wyjść na rynki zagraniczne, jednak jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o konkretach.

4. Jak często realizują Państwo wysyłki zagraniczne?

W transporcie drogowym wysyłki zagraniczne to codzienność, natomiast sporadycznie realizujemy dostawy transportem morskim.

5. Czy korzystają Państwo z usług firm zewnętrznych (outsourcingu) i jakiego rodzaju czynności one dotyczą?

Z outsourcingu korzystamy w sprawach marketingowych, a także jeśli chodzi o podwykonawców usług transportowych (zarówno krajowych, jak i zagranicznych). Rzadziej się zdarza, że korzystamy z usług innego przedsiębiorstwa w realizacji co-packingu.

6. Czy podczas realizacji zamówień zdarzają się błędy? (Na przykład podczas kompletacji jednostki ładunkowej).

Błędy się zdarzają, a ich przyczyną jest wyłącznie ludzkie niedopatrzenie. Systemy informatyczne, z których korzystamy działają bardzo sprawnie.

7. Jakiego rodzaju systemy informatyczne wykorzystują Państwo w firmie?

Przede wszystkim jest to system WMS. Pozwala nam w szybki sposób odnaleźć konkretną jednostkę ładunkową oraz kontroluje bieżące zagospodarowanie przestrzeni magazynowej. Przy 10.000 miejsc składowych system informatyczny to podstawa.

8. Na co zwracają Państwo szczególną uwagę przy zatrudnianiu nowego pracownika?

Przede wszystkim interesuje nas tylko wieloletnia współpraca. Szukamy ludzi młodych i kreatywnych, którzy będą mieć znaczący udział w rozwoju przedsiębiorstwa. Chcemy, aby utożsamiali się z naszą firmą.

Artykuł zawiera lokowanie produktu.

© Logistyka | Biznes | Edukacja
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci