Menu

Logistyka | Biznes | Edukacja

"Ludzie wystarczająco szaleni by sądzić, że mogą zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają."

Współpraca firm logistycznych

jakub.brandt

współpraca firm logistycznych

Istnieje wiele sposobów na zredukowanie kosztów w przedsiębiorstwie oraz na podwyższenie jakości usług wykonywanych na rzecz klienta. Jednym z nich jest nawiązywanie współpracy z firmami działającymi w bliskim kontakcie z naszym rynkiem zbytu. Oddawanie części zadań w outsourcing pozwala w głównej mierze na zatrudnienie mniejszej liczby pracowników oraz skoncentrowanie się na ostatnio zaniedbywanych działach zakładu.

W firmach logistycznych coraz popularniejsze staje się korzystanie z zewnętrznych zasobów ludzkich. Dochodzi wówczas do sytuacji, gdy przedsiębiorstwo produkcyjne ma wszelkie półprodukty, ale paradoksalnie, nie podejmuje się wyprodukowania towaru finalnego, tylko zleca jego montaż kontrahentowi. Jest to ogromne odciążenie dla budżetu przedsiębiorstwa, gdyż nie ponosi już ono kosztów zakupu i utrzymania maszyn (wartych kilkadziesiąt, czy nawet kilkaset tysięcy złotych) oraz kosztów pracowniczych. Również odpowiedzialność za towar jest nieco mniejsza, bo przecież na jakiś czas powierzamy go całkiem innemu przedsiębiorstwu.

Nie tylko produkcja, ale również transport jest jednym z droższych procesów przedsiębiorstwa. Jeśli nawiążemy współpracę z zaufaną firmą transportową, możemy całkowicie zrezygnować z zakupu ciągników siodłowych oraz zatrudnienia kierowców, gdyż od teraz to zadaniem przewoźnika jest zapewnienie towarowi optymalnych warunków przewozu oraz ponoszenie wszelkich opłat eksploatacji pojazdu, a także kosztów nieprzewidywalnych, jak mandaty.

Żyjemy w czasach, gdzie odpowiednią prezentację towaru, jego reklamę i markę stawiamy dużo wyżej niż cenę. Pewnie dlatego przedsiębiorstwa marketingowe cieszą się rosnącą popularnością nawet wśród małych firm produkcyjnych. Wizerunek i rozpoznawalność produktu często warunkują sukces lub porażkę na rynku. Dobrze rozegrany marketing wykonany przez specjalistów w tej dziedzinie potrafi zdecydowanie podnieść wyniki sprzedaży produktu.

Jeśli mowa o współpracy przedsiębiorstw, nie można pominąć tutaj centrum dystrybucji. Jego wkład w logistyczną obsługę klienta już od wielu lat jest nieoceniony. W momencie, gdy firma decyduje się na współpracę z centrum dystrybucji, najczęściej łączy siły także z firmą kurierską, która zamówione towary będzie na bieżąco dostarczać do konkretnego punktu odbioru. Główną zaletą korzystania z usług centrum dystrybucji jest fakt, że nie musimy budować ogromnego magazynu na sprzedawane przez nas towary, gdyż wszystkie produkty są składowane w magazynach firmy zewnętrznej i stamtąd wysyłane do klienta. Z tego miejsca wysyłki są realizowane dużo szybciej za sprawą rozbudowanej infrastruktury i wykwalifikowanych pracowników.

Trzeba jednak pamiętać, że wszystko (również outsourcing) ma swoje granice. Nie można we wszystkim polegać na swoich kontrahentach, gdyż wówczas wystarczy, że tylko jedno ogniwo nie wyrobi się z powierzonym zadaniem i cały proces dystrybucji towarów się wydłuża. Nic nie zastąpi naszych własnych zasobów, gdyż nawet w oszczędnościach trzeba znaleźć granice.

© Logistyka | Biznes | Edukacja
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci