Menu

Logistyka | Biznes | Edukacja | Blog

"Nie musisz być wielki, aby zacząć, ale musisz zacząć, aby stać się wielkim."

Co to elevator speech?

jakub.brandt

speech

Autoprezentacja na wysokim poziomie wymaga odpowiedniego przygotowania, za co odpowiedzialny jest elevator speech. Jest to krótka, trwająca od 30 do 60 sekund, wypowiedź mająca na celu zachęcenie drugiej osoby do biznesowego kontaktu z nami.

Pierwsze tego typu szybkie autoprezentacje sięgają jeszcze ubiegłego stulecia, gdy osoba poszukująca inwestora do swojego przedsięwzięcia udawała się na Wall Street, gdzie w ciągu bardzo krótkiej prezentacji musiała zachęcić zabieganych biznesmenów do zainteresowania się jej projektem.

Nawet dziś, w świecie gdzie dzięki Internetowi wszyscy wszystko o sobie wiedzą, elevator speech jest bardzo istotną formą prezentacji. Tak istotną, że na całym świecie organizowane są konkursy na najefektywniejszą prezentację siebie i swojego biznesu.

Znaczna część nawiązywanych przez nas kontaktów biznesowych ogranicza się do zamknięcia jednego procesu sprzedażowego. Celem elevator speech jest zaprezentowanie się od strony kompetentnej osoby, by klient chciał nawiązać oraz utrzymać z nami kontakt.

Tego typu szybka prezentacja powinna zawierać wyłącznie najpotrzebniejsze informacje o nas i naszym produkcie:

  • Imię, nazwisko i zawód
  • Nazwę firmy, którą reprezentujemy
  • Najważniejsze informacje o oferowanym produkcie lub usłudze
  • Jakie problemy rozwiąże produkt oraz jakie dzięki temu płyną korzyści dla klienta
  • Przedstawienie unikalnej oferty dla klienta, która odróżni nas od pozostałych handlowców
  • Zapytanie klienta, czy po przedstawieniu oferty jest zainteresowany wymianą wizytówek i bliższym poznaniem oferty.

Istotna sprawą jest fakt, że w naszej krótkiej wypowiedzi nie powinniśmy podawać ceny naszego produktu, czy usługi. Tego typu informacje zostawmy dla klientów szczerze zainteresowanych naszym przedsięwzięciem. W polskiej kulturze przyjęto się za złe maniery natychmiastowe przechodzenie do kwestii finansowych.

Warto poświęcić kilkadziesiąt minut na stworzenie takiej prezentacji (tak naprawdę im więcej czasu spędzimy nad jej przygotowaniem, tym więcej informacji zastanie zawartych w znacznie krótszej treści). Starannie przygotowany i wyuczony elevator speech spowoduje, że gdy następnym razem ktoś zapyta Cię czym się zajmujesz, twoja prezentacja zajmie co najwyżej kilkadziesiąt sekund i zostanie wygłoszona płynnie, profesjonalnie oraz z uwzględnieniem tylko najważniejszych informacji.

© Logistyka | Biznes | Edukacja | Blog
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci