Menu

Logistyka | Biznes | Edukacja | Blog

"Każdy potrzebuje chwili zwątpienia, chwili, w której będzie chciał zawrócić, ponieważ dopiero wówczas zobaczy, jak daleko już zaszedł."

Budowanie swojej marki w Internecie

jakub.brandt

marka, marka w Internecie, Logistyka.blox.pl

Bez względu na to kim jesteś, skąd jesteś i czym się zajmujesz, w większości przypadków Twoja osoba zostanie oceniona na podstawie Twojej działalności w Internecie. Wszystko, co opublikowałeś lub opublikowałaś w sieci przez ostatnie kilka, czy nawet kilkanaście lat, będzie świadczyło o Twojej osobie.

Być może teraz się nad tym nie zastanawiasz i bez żadnego problemu wrzucasz do serwisów społecznościowych niezbyt korzystne zdjęcia z ostatniej imprezy, na której przesadziłeś z alkoholem, jednak za kilka lat, na przykład podczas starania się o udział w kampanii promującej zdrowy tryb życia, zostaniesz odrzucony przez zdjęcia krążące w Internecie pod Twoim nazwiskiem. Pytanie na dziś brzmi, jak w świadomy sposób budować swoją markę w Internecie?

Budowanie marki w sieci jest szalenie ważne nie tylko dla osób publicznych, których każde zdjęcie, film, czy publikacja może zostać po latach wyciągnięta, ale również dla nas wszystkich, chociażby przy staraniu się o pracę (tak, pracodawca też wpisuje nasze nazwisko w Google), czy przy poznawaniu swojego życiowego partnera, bo przecież kto z nas po poznaniu osoby nie wchodził na Facebooka, by zobaczyć jej zdjęcia, informacje, czy strony które lubi i udostępnia? Wszystkie te rzeczy świadczą o nas!

Oto pięć aspektów, na które warto zwrócić uwagę, chcąc być poważanym użytkownikiem Internetu:

1. Uważaj na to, co publikujesz- Tak jak wspomniałem, zdjęcia z imprez, kontrowersyjne, czy agresywne wypowiedzi na jakiś temat zostaw dla siebie. Takie publikacje nie pomogą Ci w kreowaniu swojego wizerunku. Pamiętaj także, że w dzisiejszym świecie media społecznościowe są naszą wizytówką, dlatego miej świadomość, że nikt nie będzie traktował Cię poważnie, jeśli Twój profil na Facebooku pełen będzie udostępnień konkursów na darmowe iPhone'y, a w zakładce "Praca" widnieć będzie "Szlachta nie pracuje".

2. Podpisuj się- Prowadząc działalność w Internecie (strona www, blog) każdą swoją twórczość podpisuj imieniem i nazwiskiem. Ludzie nieufnie podchodzą do artykułów pisanych przez anonima, a w przyszłości, na przykład podczas starania się o pracę w mediach, będziesz miał dowód, że ta strona internetowa była prowadzona przez Ciebie, a nie przez jakiegoś "MacGyvera" 

3. Kontaktuj się z odbiorcami- Tworząc coś w sieci tworzysz to dla kogoś- dla innych osób- a zatem nie odcinaj się od komentarzy, czy zapytań na Twoim e-mailu. Budowanie relacji z odbiorcami bardzo pomaga przy kreowaniu swojej osoby.

4. Pokaż się od strony eksperta- Jeśli Twoja działalność w Internecie pozwoli innym osobom zdefiniować Ciebie, jako eksperta w danej dziedzinie (na przykład Jakub Brandt zna się na logistyce, muzyce i dziennikarstwie), to tak naprawdę to Ty będziesz pierwszą osobą, do której się zgłoszą szukając pomocy w tym konkretnym zakresie, a to w dzisiejszych czasach jest bardzo istotne.

5. Uważaj na to, jakie propozycje przyjmujesz- Osoba, która przyjmuje każdą ofertę współpracy z markami w końcu zostanie skarcona dwoma słowami ze strony odbiorców: "Sprzedałeś się". Przyjmuj tylko takie oferty, które są w zgodzie z Tobą, odpowiadają Twojej działalności w sieci i z których Ty sam chciałbyś korzystać (lub korzystasz). Tylko przemyślane współprace budują Twoją autentyczność w sieci.

Komentarze (2)

Dodaj komentarz
  • twineea

    Ehh w praktyce to jest jednak bardzo bardzo ciężko :]

  • krisskala

    Świetnie skrojony artykuł, stosuje te same metody i polecam każdemu, zwłaszcza młodemu człowiekowi by uważnie to przeczytał!

© Logistyka | Biznes | Edukacja | Blog
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci